Friday, September 3, 2010

In het begin.

1 In den beginne schiep God de hemel en de aarde. 2 De aarde nu was woest en ledig, en duisternis lag op de vloed, en de Geest Gods zweefde over de wateren. Lees hier verder.

Welk gedeelte snapt meneer Hawking nu niet?
Ik heb zijn nieuwe boek, The Grand Design niet gelezen en ik ga dat ook niet doen. Ik heb geen zin om me te gaan zitten ergeren aan hoogdravend gebral wat mijn pet waarschijnlijk toch te boven gaat gezien de twee jaar Mavo en het half jaar dansles wat ik genoten heb.
Ik ga uit van het standpunt dat als wetenschap en Bijbel elkaar tegenspreken ik voor de Bijbel kies. Als ik het eerste hoofdstuk van dat boek al in twijfel ga trekken wat moet ik dan met de rest? Voor je het weet word het hele gebeuren aan de kant geschoven en wat dan?
Doorgaan zonder God? Geen zekerheid op een eeuwig leven bij Hem door het verlossend werk van Jezus? Nee hoor, ik word liever uitgelachen dan dat ik mee wandel op het pad van de evolutionisten, liever voor gek verklaard omdat ik het allemaal geloof terwijl anderen zeggen te weten terwijl dit “weten” niet meer is dan het zoeken naar bewijs voor een eerder ingenomen stelling die, hoe kan het ook anders, lijnrecht tegenover Gods woord staat.

No comments:

Post a Comment