Monday, August 23, 2010

Haat.

Het zal nu toch algemeen bekend zijn dat Christopher Hitchens een agressieve vorm van slokdarmkanker heeft waar hij met alle beschikbare middelen tegen vecht. Ik kan me niets bij die ziekte voorstellen en ik geloof dat ik dat ook niet wil. Iedere vorm van kanker waar dan ook in je lichaam lijkt me verschrikkelijk, vooral voor de patiënt zelf maar ook voor de mensen om hem heen. Niet alleen de ziekte zelf maar de behandeling op zich is al een hel om doorheen te moeten lijkt me.

Nu word er over het algemeen niet zo’n publieke drukte gemaakt over iemand die ernstig ziek is maar als je Christopher Hitchens heet dan ben je de sjaak, dan word er over je gesproken, gefilmd, geïnterviewd en er word zeker over je geblogd, of je dat nu wilt of niet.

Aan alle kanten geven mensen hun mening variërend van medeleven tot triomf als we de woorden van C.H. zelf mogen geloven. Wat mij vooral opviel in het interview van vorige week was dat hij geen bezwaar heeft tegen het feit dat mensen voor hem bidden. Hij hecht er niet al teveel waarde aan “als zij zich er goed bij voelen moeten ze het vooral niet laten” maar hij spuit ook niet zijn gebruikelijke gif en onbegrip over dit, vooral christelijke initiatief. Hier, hier en hier waarbij de laatste zelfs nog over Gods genade spreekt in dit geheel wat mij persoonlijk dan weer erg aanspreekt.

Blijkt dat niet iedereen zo begripvol is getuige het vuil wat van sommige pagina’s spat en ik weet waarom.
Mat 10,22

Jullie zullen door iedereen worden gehaat omwille van mijn naam; maar wie standhoudt tot het einde zal worden gered. En gij zult door allen gehaat worden om mijns naams wil; maar wie volhardt tot het einde, die zal behouden worden.

Mat 24,9

Dan zal men jullie onderdrukken en doden, en jullie zullen door alle volken worden gehaat omwille van mijn naam. Dan zullen zij u overleveren aan verdrukking en zij zullen u doden, en gij zult door alle volken gehaat worden om mijns naams wil.

Mar 13,13

Jullie zullen door iedereen worden gehaat omwille van mijn naam, maar wie standhoudt tot het einde zal worden gered. En gij zult door allen gehaat worden om mijns naams wil. Maar wie volhardt tot het einde, die zal behouden worden.

Luc 21,17

en jullie zullen door iedereen worden gehaat omwille van mijn naam. en gij zult door allen gehaat worden om mijns naams wil.

Joh 15,24

En ze zouden niet schuldig zijn als ik niet bij hen had gedaan wat niemand anders ooit heeft gedaan. Maar ze hebben het gezien en toch mij en mijn Vader gehaat.



Bovenstaande is de enige reden dat alles wat een Christen uit liefde voor een atheïst doet aangevallen, bespot en met de grond gelijk gemaakt word.
De wereld haat Jezus en alles en iedereen die met Hem geassocieerd wil worden. Lees de comments maar eens op deze atheistensite maar eens. Ik weet waarom maar begrijp er niets van.

Need God?

No comments:

Post a Comment