Sunday, August 1, 2010

Co-Pilot?




U kent ze vast wel, de goed bedoelde bumper stickers of bordjes achter een vrachtwagenruit met de tekst ‘Jesus is my co-pilot’
Ik heb er ook wel eens over gedacht om er eentje aan te schaffen maar als ik dan commentaar hoorde van collega’s die aangaven dat het beter was dat je maat het maar even moest doen als het achteruit rijden niet in één keer lukte dan vergat ik het idee maar weer snel.

Nu ben ik er blij om dat ik er nooit mee in de rondte gereden heb want hoe goed bedoeld ook, het klopt natuurlijk van geen kant.
Als Jezus op de passagiersstoel zit en af en toe aanwijzingen geeft dan moet je van plaats wisselen, klaar. Wij moeten ons leven loslaten of eigenlijk nog gekker, wij moeten sterven voor ons oude leven en Hem laten leven in ons.

Als Hij achter het stuur van ons leven zit dan word de hele route anders. Dan slaan we niet meer linksaf de straat in van hebzucht of lust waar ‘ik’ koning is. Geen offroad avonturen meer over de modderwegen van trots of verbittering.

Laat Hem het stuur van het leven overnemen en je zult zien dat je een héél andere richting opgaat als dat je gedacht had. Niet zonder hobbels of kuilen in de weg, misschien met een onverwachte omleiding, rustplaatsen waar je zelf nooit aan gedacht zou hebben maar het eindpunt zal geweldig zijn

No comments:

Post a Comment