Thursday, July 29, 2010

Dezelfde?

Vandaag weer eens het aloude gesprek gehad met iemand die er van overtuigd was dat we allemaal dezelfde God aanbidden en met allemaal bedoelde hij dan Christenen en moslims. De god van de moslims was, volgens hem, tenslotte dezelfde God als die uit het oude testament, de God van Abraham, Isaak en Jacob. Volgens mij zijn de verschillen te groot maar de belangrijkste in mijn ogen is dat ze Jezus als profeet en niet als God zien.

Je kunt deze mensen maar heel moeilijk op een andere gedachte brengen en ik heb het er dan ook maar een beetje bij gelaten. De reden dat iemand zo denkt is volgens mij dat ze het moeilijk vinden om aan iemand te vertellen dat ze fout zitten. Dat is niet lief, dat is niet aardig en het is al helemaal niet Christelijk om zo te denken.

Ik ben er van overtuigd dat dit juist het enige is wat we aan moslims moeten vertellen. “U heeft het verkeerd en als u bij uw overtuiging blijft loopt het heel raar voor u af na uw dood. U gaat dan namelijk naar de hel en er is geen allah die daar iets aan kan doen.”
Ik denk dat het heel lief is, ik denk dat het heel aardig is en ik ben er van overtuigd dat dit is wat we moeten vertellen aan mensen van wie we zeker weten dat ze een verkeerd geloof hebben als Christen zijnde.

Leg mensen uit waarom ze het fout hebben en wat ze er aan kunnen doen. Vertel ze het goede nieuws van Jezus Christus, dat Hij de straf voor onze zonden heeft gedragen en dat we vergeving kunnen krijgen door ons te bekeren en ons vertrouwen in Hem te stellen.

Need God?

No comments:

Post a Comment