Monday, October 12, 2009

Thanksgiving

Op 31 Januari 1957 verklaarde het Canadese parlement het volgende:
A Day of General Thanksgiving to Almighty God for the bountiful harvest with which Canada has been blessed … to be observed on the 2nd Monday in October.

Vandaag is het dus de tweede maandag in oktober en dat betekent dat we God danken voor een goede oogst. Alhoewel in sommige delen van het land de grond een beetje nat was is het volgens de berichten toch een goede oogst geweest.

Aangezien ik al mijn groenten en dergelijke bij de Superstore of de Wall-Mart koop ben ik niet zo betrokken bij het danken voor een goede oogst maar ik heb heel veel andere zaken waar ik dankbaar voor ben.

Ik ben natuurlijk God dankbaar voor het reddend werk in Zijn Zoon Jezus die voor ons aan het kruis is gegaan. Die is opgestaan en naar de Hemel is gegaan. Die heerst aan de rechterhand van God.

Ik ben dankbaar voor mijn lieve vrouw die al die jaren naast mij heeft gestaan in goede maar vooral ook in de slechte tijden. Die mij altijd is blijven steunen ook als ik haar teleurstelde.

Ik ben dankbaar voor mijn kinderen die langzaam maar zeker hun plek in het leven vinden. Mijn dochter hier in Canada en mijn zoon in Nederland. Ik moet zeggen dat ik hem verschrikkelijk mis maar het is goed zoals het is.

Ik ben dankbaar voor mijn kleinkinderen die zich geweldig hebben aangepast hier in Canada. Ik kan me nog zo goed herinneren dat ze hier kwamen zonder één woord Engels te spreken en nu is het hun eerste taal, ze spreken het met meer gemak dan Nederlands.

Ik ben dankbaar dat het hier goed gaat met ons. We hebben onze moeilijkheden gehad maar voelen ons nu op onze plek.
We hebben een prachtig huis, goed werk en lieve vrienden.

Er zijn nog zoveel andere dingen waar ik dankbaar voor ben maar dit waren toch wel de hoofdzaken.

Omdat mijn vrouw en dochter vandaag moeten werken hebben we gister ons Thanksgiving dinner gehad. Niet traditionele kalkoen maar lekker kip, veel smakelijker en het is net een kleine kalkoen.

No comments:

Post a Comment