Saturday, December 26, 2009

(On)Geloof



“Sometimes the truth is inexplicable – and that is the plain and simple truth.”- Xenocrates

“Hoe kan ik nou geloven in iets of iemand die ik niet kan zien?” “Laat die God van jou zich eerst maar eens aan de wereld vertonen, dan kan ik misschien in hem geloven.” “Ik kan niet geloven in iemand die zich verborgen houdt” en de allerbeste, “Ik wil wel geloven maar ik kan gewoon weg niet. Geloof me, het is een dagelijkse strijd.”

Zomaar een paar antwoorden die je krijgt al je mensen vraagt waarom ze niet in God geloven. Er zijn er zelfs een paar die zichzelf Christen noemen en die de Bijbel dagelijks lezen. Als je ze vraagt of ze al dan niet naar de Hemel gaan na hun overlijden zijn de meesten daar dan weer wél van overtuigd want God is toch liefdevol en zal zéker begrip tonen voor hun ongeloof, apart toch? Niet in Hem geloven maar wel begrip verwachten, grappig.
Dan is er natuurlijk ook nog het “onnodig” lijden als aloud excuus voor het niet geloven in God.

Wat houdt de mens nu echt tegen om te geloven in God?
Waarom is het zo moeilijk te geloven dat er een God is die alle zonden van de wereld kent en de zondaren zal oordelen? Het zijn diezelfde zonden die mensen er van weerhouden om in God te geloven. Als God namelijk alle zonden kent dan kent Hij ook de mijne en dat zijn nu juist de dingen waar ik niet mee wil stoppen. Het is pure opstandigheid en niets anders!

Als men in God gaat geloven en Christen wil worden dan zal men een ander leven moeten gaan lijden. Dat kan niet anders! Gods Geest ‘dwingt’ ons daartoe, we kunnen niet anders. We worden dus geen Christen door ons anders te gaan gedragen, we worden Christen en gaan ons dan anders gedragen. We willen niet meer zondigen, we doen het nog wel maar onze opstelling naar die levensstijl is plotseling veranderd. We gruwelen ervan en hebben er spijt van, vaak al op het moment dat we het doen.

Veel ongelovigen hebben dáár nu juist geen zin in, ze genieten van hun zondige levensstijl, juist omdat die vaak algemeen geaccepteerd is en geen mens zich nog druk maakt om bepaalde zaken. Diep in hun hart weet men dat het verkeerd is maar opgeven ho maar. Het is veel te leuk!

Kijk naar de schepping en luister naar je geweten voor het te laat is. God is liefdevol maar zal je niet onschuldig verklaren als je voor Hem komt te staan omdat namelijk niemand te verontschuldigen is! Rom. 1:19-20

Alstublieft, bekeer u en stel uw vertrouwen in Jezus en dán zal God u, door het werk van Christus als onschuldig zien.

No comments:

Post a Comment