Saturday, December 12, 2009

Streets Alive

Sinds ik een nieuw baantje heb ben ik ieder weekend thuis. Dat valt allerlei mensen op. Mijn vrouw die het soms zelfs leuk vind en de kleinkinderen die ook geregeld op bezoek komen. Ook in de kerk is het niet onopgemerkt gebleven dat Wiebe plotseling iedere week in de banken zit en na de dienst een praatje maakt met verschillende broeders en zusters.
Nu is het bij ons, net als in de meeste kerken zo dat er vrijwilligers gevraagd worden om diverse taken te vervullen en ik was dan ook niet verbaast dat twee weken geleden de “usher-regelneef” op m’n schouder klopte met de vraag of ik wilde ‘usheren’
Die club waar wij heen gaan is zo groot dat op een gegeven ogenblik de mensen net als in de bioscoop naar een plekje gebracht moeten worden.

Nu heb ik daar best wel even over nagedacht of ik dat baantje wilde doen en het leek me eigenlijk wel leuk. Je leert op een makkelijke manier veel mensen kennen in de gemeente en je bent op een bescheiden manier dienstbaar binnen de kerk.
Ik heb besloten om niet te gaan ‘usheren’ in de kerk. Ik ga mijn vrije zaterdag avonden doneren aan streets alive Dit is een hulporganisatie ten bate van daklozen. Iedere dag gaan vrijwilligers de straat op om maaltijden uit te delen aan mensen die om verschillende redenen op straat zijn komen te staan.
Ik heb geen idee of ik het leuk vind maar eigenlijk doet dat niet ter zake, het moet gebeuren en ik heb er zin in.
Twee januari ga ik beginnen en ik hou jullie op de hoogte.

3 comments:

  1. Ha Wiebe, dacht dat je al begonnen was en was benieuwd naar je ervaringen, maar zie nu pas dat dat 2 januari is, sorry.
    Goede kerstdagen!

    ReplyDelete