Thursday, December 3, 2009

PETA

Ik ben geen groot dierenliefhebber. Nu is het niet zo dat ik hondjes schop of een zak met jonge katjes in de sloot gooi maar ik geniet toch het meest van dieren als ze ‘medium rare’ op m’n bord liggen en dan heb ik het uiteraard niet over honden of katten. Ik ben er bijna zeker van dat ik ze vroeger tijdens mijn reizen in mijn jeugd wel eens gegeten heb maar daar denk ik dan maar liever niet aan terug.

Dat er de meest gruwelijke dingen met dieren word gedaan ben ik me terdege van bewust en ik denk dan ook dat een organisatie als PETA best wel goed zou kunnen doen alhoewel ze ook weer beticht worden van een bepaalde vorm van hypocrisie waar ik dan natuurlijk weer zo mijn bedenkingen bij heb.

Wat ik niet begrijp is waarom er weer naar het kruis gegrepen moet worden en dan bedoel ik niet op de manier waarop wijlen M. Jackson dat deed maar meer op het misbruik van een Christelijk symbool wat voor velen heilig is.

Zouden ze daar bij PETA niet doorhebben dat wij als Christenen aan hun kant staan? Zouden ze gemakshalve maar even vergeten dat Christenen heel goed begrijpen dat we op een verantwoorde wijze met dieren dienen om te gaan en dat, als PETA zo doorgaat dat ze dat heel veel leden gaat kosten?

Het kruis, daar gaat het om in het christendom. Niet over allerlei bijkomende zaken maar het kruis. Jezus Christus die voor onze zonden aan het kruis ging zodat wij eeuwig leven bij God kunnen krijgen.

Need God?

No comments:

Post a Comment