Sunday, November 22, 2009

Bent u een goed mens?

“In principe ben ik een goed mens, dus ik ga naar de hemel.” “Ach, natuurlijk heb wel wat rottigheid uitgehaald, maar ik heb meer goede dingen gedaan dan slechte, dus ik ga naar de hemel.” “God stuurt me heus niet naar de hel alleen omdat ik niet met de Bijbel leef. De tijden zijn veranderd!” “Alleen heel slechte mensen zoals kinderverkrachters en moordenaars gaan naar de hel.” “Staat er niet ergens in de Bijbel dat God vergeeft?” “Als die God van jou zoveel van mensen houdt dan stuurt Hij ze toch niet naar de hel omdat ze gelogen hebben!”

Dit zijn allemaal algemene argumenten van de meeste mensen maar in feite is het onzin natuurlijk
Het is ons aangeboren talent om onszelf goed te praten, wij zien vaak de zonde van een ander voordat we die van onszelf bekennen. In de kerk is dat niet anders natuurlijk en ook ik ben véél beter in het belijden van andermans zonden dan die van mezelf.

De hel is niet gereserveerd voor “slechte mensen”. Alle zonde, zelfs een “leugentje om bestwil”, zorgt ervoor dat we gescheiden worden van God. “Iedereen heeft gezondigd en ontbeert de nabijheid van God” (Rom. 3:23). Of je de hemel in komt is niet gebaseerd op hoeveel onze goede dingen tegen onze slechte dingen opwegen; we zouden allemaal verliezen als dat zo was. “Maar wanneer ze uit genade zijn uitgekozen, dan is dat niet omdat ze de wet naleven, want in dat geval zou de genade geen genade meer zijn” (Rom. 11:6). “en heeft hij ons gered, niet vanwege onze rechtvaardige daden, maar uit barmhartigheid. Hij heeft ons gered door het bad van de wedergeboorte en de vernieuwende kracht van de heilige Geest” (Tit. 3:5).

Stel uzelf eens de volgende vragen: heb ik wel eens gelogen? Heb ik wel eens gestolen? Heb ik wel eens met seksuele begeerte naar een ander (anders dan uw echtgenoot/genote) gekeken? Heb ik Gods naam wel eens misbruikt?
Als u net als de rest van de wereld met ja hebt moeten antwoorden dan kunt u er van overtuigd zijn dat God u ziet als een liegende, stelende, vloekende vreemdganger.
Kijk, dat zijn nog eens berichten, of niet soms.

Als u vandaag komt te overlijden en voor de God komt te staan die u gaat oordelen moet Hij u dan schuldig of onschuldig verklaren? Moet Hij u dan naar de hemel of de hel sturen? Inderdaad we zijn allemaal schuldig en verdienen allemaal de hel.
God wil niet dat we naar de hel gaan dus zorgde God ervoor dat er een manier was om toch met Hem verenigd te kunnen worden in de Hemel.
“Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.” (Joh. 3:16). “Het loon van de zonde is de dood, maar het geschenk van God is het eeuwige leven in Christus Jezus, onze Heer” (Rom. 6:23). “hij die werd prijsgegeven om onze zonden en werd opgewekt omwille van onze rechtvaardiging” (Rom 4:25). Hiermee bewees Hij Zijn overwinning over de dood.

Hij vormt de brug over de kloof tussen God en de mens zodat wij een persoonlijke relatie met Hem kunnen hebben als we alleen maar geloven.“Het eeuwige leven, dat is dat zij u kennen, de enige ware God, en hem die u gezonden hebt, Jezus Christus” (Joh. 17:3).

De meeste mensen geloven in God, zelfs satan doet dat. Maar om verlossing te krijgen moeten we ons tot God richten, een persoonlijke relatie met Hem aangaan, ons afwenden van onze zonden en Hem volgen. We moeten God alles wat we hebben en alles wat we doen toevertrouwen. “God schenkt vrijspraak aan allen die in Jezus Christus geloven. En er is geen onderscheid” (Rom. 3:22). De Bijbel onderwijst dat er geen andere weg naar Verlossing is dan via Jezus. Jezus zegt in Joh. 14:6, “Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Ik ben de enige weg tot de Vader.”

Wij moeten ons bekeren van onze zonden en geloven in het evangelie zegt Marcus 1:15.
Geen zondaargebed, niet Jezus accepteren, niet Hem erkennen en ook niet uitnodigen.
Ik ken mensen die hebben Jezus wel 10 keer uitgenodigd maar Hij schijnt niet te blijven. Niet totdat wij ons bekeren en ons vertrouwen ( want dat is geloven) in het evangelie stellen.

No comments:

Post a Comment